SEZUAN (BASIEREND AUF BRECHT)

21687833_10210838867593152_3600279369145350183_n

Hrají: Markéta Dvořáková, Adriana Kubištová Máčiková, Johana Schmidtmajerová, Marie Švestková a Jindřich Čížek
Scénografie: Adriana Černá
Hudba: Jindřich Čížek
Režie: Michal Hába

"Basierend auf Brecht"

Nový autorský projekt divadelní skupiny Lachende Bestien založený na Brechtově Dobrém člověku ze Sečuanu a jeho teoretických textech, dále inspirováno knihou Sapiens J.N. Harariho. Čtyři herečky na jevišti na půdorysu Brechtovy hry vypovídají o feminismu, lásce, kapitalismu a životě v pravdě dnes.

Demonstrace, politika a Verfremdungseffekt.

 

 

FERDINANDE!

Ferdinande_plakos-cernej

Text: Michal Hába, Simona Petrů
Scénografie: Adriana Černá
Hudba: Jindřich Čížek
Režie: Michal Hába

"Ferdinand Vaněk dnes – to je téma na divadlo dnes"

Aneb:
Ferdinand Vaněk dnes
Aneb:
Žehrání současného umělce intelektuála nad neexistencí jasného nepřítele
Aneb:
Generace Havel Postpravda Demokracie Kapitalismus Komunismus Masa Elita
Aneb:
Stojí to všechno za hovno?

Intelektuál ve veřejném prostoru, osoba i odkaz Václava Havla, dědictví postkomunismu i postmoderní zmatení a neexistence jedné pravdy, nebo spíše postpravdy, rozpolcení společnosti na masy a elity a jejich vzájemné nesrozumění. Dnešní Ferdinand Vaněk, "Ferdinand Vaněk dnes", postrádá svého Sládka, proto nevede dialog,ale jen svůj vlastní mocně bezmocný monolog. Inscenace je založena na autorském textu inspirovaném texty Václava Havla – především jeho Audiencí, ale stejně tak esejí Moc bezmocných či Anatomií gagu.

PORNOGEOGRAFIELB5-01

Text: Werner Schwab

Překlad: Barbora Schnelle, Michal Hába

Režie: Michal Hába

Asistence režie: Anna Marie Maxera

Dramaturgie: Lukáš Jiřička

Scénografie: Antonín Šilar

Kostýmy: Adriana Černá

Hudba: Jindřich Čížek

Hrají: Roman Zach, Martin Pechlát, Lukáš Bouzek, Hynek Chmelař, Johana Schidtmajerová, Marie Švestková, Adriana Máčiková Kubištová a Jindřich Čížek


Mrdat máte... olizovat suchý led ze sousedské tělesné všeobecnosti, která vám najednou musí být vlastní jako samozřejmá cizota."

V Čechách dosud neuvedená Pornogeografie je černěhumornou analýzou zapšklého a podlého maloměstského fašismu jednotlivých postav, ale také bobtnavě cynickou zprávou o jejich snech, touhách a jejich reálném a překvapivém naplnění. Werner Schwab sám prohlašoval, že jej nezajímá téma, ale jazyk, že jazyk je jeho tématem - režisér inscenace Michal Hába k tomu dodává: „U inscenování Schwaba člověk nesmí zapomenout, že těžiště textu leží ve vykloubeném jazyku, že jej nelze číst jen přes situaci či téma, zároveň v dnešních dnech nelze přehlédnout právě ono téma latentního či vnitřního fašismu, který si v sobě neseme, tu situaci, kdy se lidé ve strachu vrhají a ničí cokoli jiného, jinakého.“

Rakouský dramatik Werner Schwab (1958-1994), který patří společně s Peterem Handke, Thomasem Bernhardem či Elfriede Jelinek do řady provokativních a bytostně kritických dramatiků své země, je pověstný svými básnickými texty-skulpturami, kde se řeč valí v nezastavitelných proudech slovního „liduprůjmu“. V Čechách je schwabovská dramatika spojena především se silnou érou pařízkovské Komedie, na kterou Lachende Bestien navazují, ať už zapojením některých herců z bývalé Komedie, či faktem, že režisér Michal Hába v Komedii D. D. Pařízkovi asistoval.

 

PAŠIJEpašije

režie: Michal Hába, Šimon Spišák

hrají: Adriana Máčiková Kubištová, Andrea Ballayová, Marie Švestková, Šimon Spišák, Ježíš Nazaretský


Nevíte, jestli své bližní skutečně milujete jako sebe? Nevíte, jestli byste se nechali mlátit na obě tváře, když stačí do jedné?
Pozvání přijal skutečný Ježíš a rozhodl se s konečnou platností vyvrátit všechny bludy, které o něm následníci rozšířili. Ježíš zademonstruje skok daleký do víry i zpět, výjimečně pro pražské diváky znovu předvede i artistický výkon na kříži.
Království Boží přichází, přijďte mu naproti.


PO DERNIÉŘE


 

COALHOUSE RAGTIME HORROR TERROR FUNNY SHOW

Scénář a režie: Michal Hába a kol.
Hudba: Jindřich Čížek
Projekce: Marek Brožek
Kostýmy: Adriana Černá
režijní supervize: Šimon Spišák
na jevišti demonstruje: Michal Hába


Inspirováno novelami Michael Kohlhaas Heinricha von Kleista a Ragtime E. L. Doctorowa, inscenací Kohlhaas Terror, Kafkovou povídkou Mimo zákon, loupežníkem Rumcajsem, superhrdiny americké popkultury a diváctvím diváků.

Inscenace na pomezí klasického jevištního tvaru, performance a jevištní demonstrace na vznosná témata spravedlnosti na světe, mezí spravedlnosti, rozdílů mezi pomstou a spravedností, legalitou a legitimitou, teroristickou akcí a účastí diváctvím.

Koňař Kohlhaas jede tmou všeobecné nespravedlnosti za ragtimu Coalhouse Walkera jr.!

KOLHAAS TERRORkolhaas

scénář: Michal Hába, Adriana Kubištová-Máčiková

režie: Michal Hába

dramaturgie: Adriana Kubištová-Máčiková

dramaturgická spolupráce: Jan Kačena

scénografie a video: Marek Brožek

hudba: Vladimír Mikláš, Dušan Černak

hrají: Adriana Máčiková Kubištová , Marie Švestková, Michal Hába


Chci zpátky svoje koně, všechny svoje krásné a dobře živené koně.

Jen si je vem zpátky, ty svoje herky, tady je máš, tu svou statečnost a uměřenost, ty rozume.
Was? Mande? Cože? Tohle nejsou moji koně. Chtěl jsem být řádný občan, ale vypadá to, že to tady budu muset všechno podpálit. 

 

 

 

 

PLÁČ NOČNÍHO KOZODOJEKozodoj_A3-180915_new-01

Podle Grotesky Kurta Vonneguta

Scénář a režie: Michal Hába, Šimon Špišák

Hudba: Jindřich Čížek

Hrají: Adriana Máčiková Kubištová, Marie Švestková, Michal Hába, Šimon Spišák, Lukáš Bouzek, Jindřich Čížek


Tenhle příběh vypráví o pustých městech a duchovním kanibalismu a incestu a osamělosti a nelásce a smrti, a tak dále... Líčí mě a moji sestru jako zrůdy, a tak dále... 
Tomu, koho to může zajímat.
Haj hou.
Oceňovaná inscenace Lachende Bestien vznikla ve spolupráci s Divadlem koňa a motora. 

 

120 DNÍ SVOBODY120_A3-290915_TISK_new-01

Podle markýze de Sade.

Scénář a režie: Michal Hába, Šimon Špišák

Hudba: Jindřich Čížek

Hrají: Adriana Máčiková Kubištová, Marie Švestková, Michal Hába, Šimon Spišák, Lukáš Bouzek, Jindřich Čížek


"V každém člověku dřímá prase."

„K čertu,“ ozval se Curval, „co to, vévodo, právě děláš?“
„Nech mě být, nech mě být, zrovna mrdám vlastní dceru a představuju si přitom, že je mrtvá.“
„Hrome, ty ničemo, ty bažíš po zločinu!“
„Ať mě čert sebere,“ odpověděl mu vévoda „chtěl bych, aby to byla pravda.“ A v té chvíli se jeho nečisté semeno vlilo do Juliiny pochvy. Sotva svou akci skončil, vybídl Duclosovou, aby pokračovala ve vyprávění.